سونی اکسپریا ال - درخشش در میانه

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید

یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید.قیمت های گوشی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یک موبایل.دانلود بازی.یک موبایل دانلود نرم افزار.یک موبایل اندروید خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

xIMG 0816 narenji.jpg.pagespeed.ic .zeys558A1n بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

بازار دستگاه های میان رده را می توان جولان گاه برند های چینی و نامعتبر دانست. برندهایی که دستگاه های خود را با قیمت و صد البته کیفیتی پایین به کاربر عرضه می کنند و بدیهی ترین استانداردها را نیز زیر پا می گذارند.
اما حضور کمپانی های معتبر در رقابت میان رده ها، همواره می تواند برای کاربران دلگرم کننده باشد. نامهای آشنایی که کیفیت همیشگی خود را این بار برای بودجه های محدود ارائه می کنند و سعی می کنند آخرین تکنولوژی ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
سونی پیش از این با محصولاتی همچون اکسپریا سولا، نشان داده که بازار میان رده ها، به اندازه سایر حوزه ها برایش از اهمیت برخوردار است و از هیچ کوششی جهت جذب مشتریانی با بودجه محدود فروگذار نمی کند.
جدیدترین دستگاه خانواده میان رده های سونی، Xperia L نام دارد که از مکتب اکسپریا زد پیروی می کند. در این مطلب قصد داریم تا با این محصول بیشتر آشنا شویم.

 

طراحی

xIMG 0780 narenji.jpg.pagespeed.ic.weYIewalCk بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

سونی بعد از اکسپریا زد، سعی کرده خط مشی مشابهی را در محصولاتش دنبال نماید. اکثر دستگاه هایی که پس از اکسپریا زد ارائه شدند، با وجود اینکه تفاوت های مشخصی با یکدیگر داشتند، اما در کالبد خود روح پرچمدار سونی را یدک می کشیدند.

xIMG 0785 narenji.jpg.pagespeed.ic.xZg LHdbJq بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

xIMG 0787 narenji.jpg.pagespeed.ic.9luIuWVgRg بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال از گوشه های بسیار تیزی برخوردار است. بدنه اطراف دستگاه و قاب پشتی کاملا از پلاستیک است و تنها حاشیه ای نقره ای رنگ از فلز، دور تا دور محصول را فرا گرفته است.

xIMG 0793 narenji.jpg.pagespeed.ic.L2uP1WXg7K بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال موبایلی با صفحه نمایش ۴٫۳ اینچ است. این ابعادی ایده آل برای کسانی به شمار می رود که از تلفن های هوشمند غول پیکر امروزی فراری هستند. در سمت راست این مدل دکمه پاور با طراحی زیبا و مشابه اکسپریا زد دیده می شود. پایین آن دکمه فیزیکی دوربین و بالای آن دکمه های به هم پیوسته کنترل صدا قرار گرفته اند. باید بگوییم سونی در طرحی این دکمه چندان موفق عمل نکرده، چرا که فشردن آن ها به فشار بیش از معمولی نیاز دارد و از لحاظ ارگونومیک نیز حس خوبی به شما منتقل نخواهد شد.

xIMG 0795 narenji.jpg.pagespeed.ic.IxntMRjWyc بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

بالای دستگاه پذیرای جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون است و سمت چپ نیز تنها پورت microUSB را در خود جای داده است. در بالای صفحه نمایش لوگوی سونی، به همراه دوربین جلو قرار دارد و دکمه های لمسی اندروید نیز داخل صفحه نمایش قرار گرفته اند.

xIMG 0832 narenji.jpg.pagespeed.ic.jbJyemGaED بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

قسمت تحتانی دستگاه پذیرای یک چراغ LED جهت اطلاع رسانی است و تا زمانی که روشن نشود، به هیچ وجه نمی توانید متوجه حضور آن شوید. این چراغ الگویی مانند Xperia SP را دنبال می کند، بدین معنا که هنگام نمایش تصاویر و ویدیو ها، رنگ قالب سوژه را تشخیص داده و خود را با آن هماهنگ می کند. البته بر خلاف اکسپریا اس پی که طراحی منحصر به فردی را برای این قابلیت در نظر گرفته بود، چراغ LED اکسپریا ال، چندان با طراحی کلی محصول همخوانی ندارد.

xIMG 0797 narenji.jpg.pagespeed.ic.Ibl DeIBaU بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

xIMG 0803 narenji.jpg.pagespeed.ic.4Ua9JBJcda بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

xIMG 0804 narenji.jpg.pagespeed.ic.4GA8eU42Cz بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

در پشت دستگاه، دوربین و فلش قرار داد. لوگوی Xperia در وسط نقش بسته است و در پایین آن اسپیکر قرار دارد که از بلندی صدای بسیار بالا و کیفیت خوبی برخوردار است. اگر درب پلاستیکی را بگشاییم، با باتری ۱۷۵۰ میلی آمپر ساعتی مواجه می شویم. جهت جایگذاری کارت حافظه MicroSD نیاز به در آوردن باتری دارید، اما محفظه سیم کارت از این قاعده مستثنی است و در بالای باتری تعبیه شده است.

صفحه نمایش

xIMG 0828 narenji.jpg.pagespeed.ic.57YnLf1Juc بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

همان طور که اشاره کردیم، اکسپریا ال صفحه نمایشی ۴٫۳ اینچی دارد. این صفحه نمایش از کیفیت ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل برخوردار است و در هر اینچ خود ۲۲۸ پیکسل را جای داده است.

کیفیت صفحه نمایش اکسپریا ال، درست مانند اکسپریا سولا است، با این تفاوت که صفحه نمایشگر سولا تنها ۳٫۷ اینچ است. این افزایش اندازه در اکسپریا ال، باعث شده تا کیفیت همیشگی نمایشگر های سونی را در این مدل شاهد نباشیم و با شفافیت و کیفیت پایین تصاویر و متون روبرو شویم.

این نمایشگر می تواند تا ۴ لمس همزمان را پشتیبانی نماید و روی آن نیز توسط یک شیشه ضد خش محافظت می شود. این شیشه نسبت به سایر مدل های اکسپریا، از سطح چندان نرمی برخوردار نیست و انگشت شما با اندکی اصطکاک بر روی آن حرکت خواهد کرد.

زاویه دید دستگاه کاملا در حد یک محصول میان رده است، اما روشنایی آن برای کار در محیط های باز، به میزان کافی رضایت بخش خواهد بود.

سخت افزار

xIMG 0783 narenji.jpg.pagespeed.ic.Ak FZ4ul9d بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال دارای پردازنده دو هسته ای از خانواده Snapdragon ساخت شرکت Qualcomm است. فرکانس این پردازنده تنها یک گیگاهرتز است و در کنار آن نیز واحد گرافیکی Adreno 305 قرار گرفته است.

xScreenshot 2013 05 29 10 06 26.png.pagespeed.ic.XTLnUiwLWY بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار نیست، لذا پردازنده فشار سنگینی را بر دوش خود ندارد و با فراغ بال می تواند به انجام هر چه سریع تر دستورات در اندروید بپردازد. در واقع باید گفت، اکسپریا ال یکی از سریع ترین دستگاه های میان رده ای است که می توانید در بازار پیدا کنید. هر چند که در برخی قسمت ها، همچون باز کردن اپلیکیشن دوربین، مکث هایی مشاهده می شود که بیشتر به نظر می رسد مشکلی نرم افزاری باشد و در آپدیت های بعدی حل شود.

پایبندی سونی به تکنولوژی NFC در اکسپریا ال نیز دیده می شود که این موضوع امر قابل تقدیری است، هر چند که شاید استفاده از این تکنولوژی هنوز چندان که باید در ایران جای نیفتاده است. از دیگر قابلیت های سخت افزاری موجود در این محصول می توان به گیرنده رادیو اشاره کرد.

xIMG 0812 narenji.jpg.pagespeed.ic.Yuuf5p3apM بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

این دستگاه دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که از آن میزان، به مقدار ۵٫۸ گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. البته شما همواره می توانید با حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت، حجم دستگاه را افزایش دهید.

نرم افزار

xScreenshot 2013 05 29 10 52 04 narenji.jpg.pagespeed.ic.JabeQhtd5I بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال با اندروید ۴٫۱ جیلی بیل به بازار ارائه می شود و هنوز از جانب سونی اطلاعیه ای مبنی بر به روز رسانی آن به نسخه های جدید تر اندروید صادر نشده است.

رابط کاربری سونی، با توجه به اینکه امکانات چندانی را همراه با خود نمی آورد، لذا بسیار سبک است و کار کردن با آن، حتی در دستگاهی میان رده که قدرت سخت افزاری چندانی ندارند هم بسیار سریع و آسان انجام می پذیرد.

در این دستگاه شما اغلب قابلیت های نرم افزاری رایج محصولات سونی را در اختیار خواهید داشت. امکاناتی مانند اپلیکیشن مدیریت باتری، کیبورد Swipe با پشتیبانی از زبان فارسی و … همگی در اکسپریا ال حضور دارند. البته در میان موارد ذکر شده، جای خالی امکان اتصال دسته PlayStation که پیش از این در محصولاتی مانند Xperia SP دیده بودیم، و ابزارک های ویژه سونی که بر روی سایر اپلیکیشن ها باز می شدند، کاملا احساس می شود.

دوربین

xIMG 0802 narenji.jpg.pagespeed.ic.hEx0NchCbl بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسل است که به سنسور ویژه سونی به نام Exmor RS جهت عملکرد بهتر در نور کم نیز مجهز شده است.

دوربین این دستگاه قادر است، تصاویری با کیفیت ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ پیکسل را ثبت نماید. این دوربین کاملا در حد یک محصول میان رده است و حرف بیشتری برای گفتن ندارد. عکس های این دوربین پر رنگ و تا حدی غلو شده ثبت می شوند. دامنه دینامیکی پایین، باعث می شود جزییات به خوبی شکار نشوند.

اپلیکیشن همیشگی دوربین سونی برای اکسپریا ال نیز استفاده شده است. اپلیکیشنی که از محیط ساده برخوردار است و چینش مناسبی برای امکانات نرم افزاری را ارائه می دهد.

xDSC 0019 narenji.jpg.pagespeed.ic.5rV64A8RpT بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید

یکی از نکات خوب دوربین محصولات قبلی سونی، ویژگی Superior Auto بود که بهترین تنظیمات را برای شرایط موجود محیط در نظر می گرفت و از این طریق به گرفتن عکس های بهتر کمک شایانی می کرد. از این قابلیت در اکسپریا ال خبری نیست، اما شما همچنان می توانید از امکاناتی همچون عکاسی HDR و Panorama و افکت های زنده و… برای تصاویر خود استفاده نمایید.

فیلمبرداری دستگاه با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه انجام می شود. کاربر می تواند در حین فیلمبرداری، به ثبت عکس نیز بپردازد، که البته این تصاویر تنها با کیفیت یک مگاپیکسل ذخیره خواهند شد.

باتری

xIMG 0806 narenji.jpg.pagespeed.ic.LL5BRg1sJs بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال حدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان مکالمه را در اختیار کاربر قرار می دهد و یا به عبارت دیگر می تواند تا پایان یک روز پر کار، همراه شما باقی بماند. البته همواره می توانید روی تنظیمات خوب Power Management سونی حساب کنید تا در مواقع ضروری، فرصت بیشتری برای کار با دستگاه خود پیدا کنید.

جمع بندی

xIMG 0821 narenji.jpg.pagespeed.ic.R9NrZXOrpz بررسی تخصصی سونی اکسپریا ال

اکسپریا ال را می توان هم اکنون با قیمت تقریبی یک میلیون و صد هزار تومان در بازار ایران پیدا کرد. ویژگی های این دستگاه کاملا در حد یک محصول میان رده است و قابلیتی برای شگفت زده کردن کاربرش ندارد. اگر بتوانید با نمایشگر نه چندان با کیفیت آن کنار بیایید، دستگاهی در اختیار خواهید داشت که از سرعت عملکرد خوبی برخوردار است و با قیمتی مناسب، امکانات قابل قبولی را برای تان عرضه خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

زد زد زد
ساعت12:04---7 مرداد 1392
سلام من عاشق گوشی سونی هستم و اره خیلی متن هایه خوب در باره اش نوشتین ممنونم
پاسخ:بله مر30 از شما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 6 / 5 / 1392برچسب:,

] [ 9:24 بعد از ظهر ] [ امیر حسین قاسمی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه